Klubbflygning till Sandvik!

En så fantastisk vacker dag som Kristi Flygare dag bjöd på idag kan man ju inte hålla sig på backen. Sen ett bra tag tillbaka var det planerat för klubbutflykt och destinationen var utsedd till ESFS Sandvik på Öland. Det är ett fint fält som ligger precis inne vid samhället, så när vi hade satt hjulen i backen efter lite drygt 90 minuters flygning var det bara att spatsera bort till Sandviks Kvarn. Här kunde man välja på lite bättre servering, pizzeria eller bara glass – säkert väldigt populärt på sommaren. Det blev ett par portioner av Ölands landskapsrätt Lufsa som slank ner, för dagen tyvärr utan landningsöl.

Efter analys av flygningarna över denna goda mat blev det lite lokal sightseeing, förslag lades att klubben skulle köpa ett hus i Sandvik för medlemmarna men den närvarande styrelsen ville inte ta beslut på stående fot…

Utöver VIK, VSA, VIR och XYZ från Hässleholm anslöt även VPF från Kristianstads Flygklubb. Vi hade tillsammans en minst sagt trevlig dag med ypperlig flygning! Mer sådant!